Handelsbetingelser for Jørgsholm.dk ApS

Generelle oplysninger

Handelsbetingelserne gælder for forbrugernes køb af varer på www.jorgsholm.dk. Siden ejes og drives af Jørgsholm.dk ApS, CVR-nr. 45289788, H.C. Andersens Boulevard 33, 4. th., 1553 København V, mail info@jorgsholm.dk

Priser og betaling

Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner (DKK) inkl. moms og andre afgifter.
Vi accepterer følgende betalingsmetoder: VISA/Dankort, Mastercard, MobilePay, Anyday. Evt. øvrige betalingsmuligheder vil fremgå af checkout på hjemmesiden. 

Ved betaling med kort - bortset fra Dankort - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Beløbet trækkes først på din konto, når varen er afsendt. Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Bestilling

Når du har afgivet en ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Denne bekræftelse er ikke en juridisk bindende accept, men en kvittering for, at vi har modtaget din ordre. En bindende aftale er først indgået, når du modtager en e-mail med besked om, at ordren er afsendt.

Levering

Vi leverer til hele Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne).
Normal leveringstid er 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet.
Forsendelse sker med Bring, GLS, DAO eller andet valgt fragtfirma.
Fragtpriser fremgår ved checkout og afhænger af ordrebeløb og leveringsmetode.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, kunden har modtaget sin vare. For at benytte fortrydelsesretten skal du give os en utvetydig meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet – fx ved at sende en e-mail til info@jorgsholm.dk. Du kan bruge standardfortrydelsesformularen fra Forbrugeraftaleloven, men det er ikke et krav.

Du skal selv betale for returnering af varen, og du bærer risikoen for varen under returneringen.

Varens stand ved returnering: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til PakkecenterNORD, c/o Jorgsholm.dk ApS, Østre Fælledvej 11, 9400 Nørresundby, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse, når vi har modtaget varen retur. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Reklamationsret

Når du handler som forbruger, har du 2 års reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og evt. indsende billeder af fejlen til info@jorgsholm.dk. Hvis vi har brug for at undersøge varen, skal den sendes til:

H.C. Andersens Boulevard 33, 4. th., 1553 København V. 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for varen, indtil vi modtager den.

Reklamationen skal være berettiget, og manglen må ikke være opstået som følge af forkert brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Reklamation skal ske inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.

Persondata og fortrolighed

Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning (GDPR). De oplysninger, du afgiver i forbindelse med køb, bruges kun til at behandle din ordre og yde kundeservice.

Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjepart uden dit samtykke, medmindre det er nødvendigt for at gennemføre ordren (fx til fragtfirmaet).

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@jorgsholm.dk. Hvis det ikke lykkes os sammen at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr

Gavekort

Gavekort til jorgsholm.dk er gyldige i 2 år efter gavekortets udstedelse. En eventuel restværdi kan indløses i indtil et år efter gavekortets udløb.